2/4/12

Τα υπέρ και τα κατά της χρήσης των πολεμικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών

  Στη σύγχρονη κοινωνία που ζούμε, καθημερινά με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, πολλά παιδιά, κυρίως αγόρια, ευχαριστιούνται να παίζουν πολεμικά ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  Στην οθόνη του υπολογιστή διεξάγονται μάχες οι οποίες αν και δεν είναι πραγματικές, έχουν όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία ενός αληθινού πολέμου: συγκρούσεις και ανελέητα χτυπήματα, φονικά όπλα, μηχανές που σκορπίζουν το θάνατο και κατατροπώνουν τους αντιπάλους. Το παιδί που παίζει αυτά τα παιχνίδια δεν παρακολουθεί απλά παθητικά αυτές τις μάχες, αλλά συμμετέχει ενεργητικά, αφού είναι αυτό που κινεί τους ήρωες πολεμιστές και καθορίζει τις αντιδράσεις τους. Επίσης, συχνά ταυτίζεται με τους ήρωες τους οποίους καθοδηγεί και, όταν καταφέρνει να κερδίσει τους αντιπάλους του και να τους εξοντώσει, το θεωρεί καθαρά δική του επιτυχία. Έτσι σταδιακά καλλιεργεί την ιδέα ότι η επιθετικότητα και η χρήση βίας είναι προτέρημα και ότι στις σχέσεις του με τους άλλους ικανότερος είναι όποιος είναι ισχυρός και σκληρός. Επίσης, μέσα του γεννιούνται βίαια συναισθήματα και επιθετικότητα σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να οδηγήσουν στην εκδήλωση βίαιων συμπεριφορών απέναντι σ' άλλους ανθρώπους στην πραγματικότητα. Άλλωστε τα αρνητικά πρότυπα που παρουσιάζουν τα παιχνίδια αυτά είναι τόσο πολλά που όχι σπάνια ωθούν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν παρόμοιες πραγματικές καταστάσεις σαν να είναι ηλεκτρονικό παιχνίδι.
  Από την άλλη μεριά όμως πολλοί είναι και αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα πολεμικά παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά είναι μια εικονική πραγματικότητα, ότι δηλαδή το παιδί που παίζει τέτοια παιχνίδια γνωρίζει καλά ότι αυτά είναι φανταστικά και ψεύτικα και δεν τα συνδέει με την πραγματικότητα. Άλλωστε πολεμικά παιχνίδια έπαιζαν και οι παλαιότερες γενιές, παιχνίδια που όχι σπάνια ήταν πιο βίαια, προκαλούσαν αληθινούς τραυματισμούς και δεν διεξάγονταν στην οθόνη ενός υπολογιστή αλλά ανάμεσα σε ομάδες παιδιών. Επιπλέον, οι υποστηρικτές των ηλεκτρονικών πολεμικών παιχνιδιών τονίζουν ότι μ' αυτά τα παιδιά εκτονώνουν τη φυσική τάση τους για επιθετικότητα στο παιχνίδι και όχι στην καθημερινή τους ζωή, ενώ επισημαίνουν ότι τα σημερινά παιδιά  έρχονται καθημερινά σε επαφή με πολύ πιο σκληρές εικόνες βίας που προβάλλονται κυρίως από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης , όπως είναι η τηλεόραση. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η προσωπικότητα του παιδιού διαμορφώνεται κυρίως από την ανατροφή που παίρνει από την οικογένειά του, από το σχολείο του και από τον κοινωνικό του περίγυρο και όχι μόνο από τα παιχνίδια που παίζει, όση επίδραση κι αν ασκούν αυτά.                                                       Του μαθητή Γ.Α

Σχολιασμός σκίτσου σελίδας 102

Στο σκίτσο αυτό απεικονίζεται ένα βλήμα που κατευθύνεται με μεγάλη ταχύτητα προς ένα βαρέλι πετρελαίου. Κατά τη διάρκεια της πτήσης του το βλήμα μεταμορφώνεται σε κοράκι και στο τέλος προσγειώνεται στο βαρέλι. Το βαρέλι αυτό συμβολίζει τον πόλεμο που γίνεται για την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου μιας χώρας. Η μεταμόρφωση του βλήματος σε κοράκι συμβολίζει τους ισχυρούς του πολέμου οι οποίοι έχουν σκοπό να διεκδικήσουν τον πλούτο αυτό. Γενικά στο σκίτσο απεικονίζεται η πραγματική αιτία για την οποία γίνονται πόλεμοι και η οποία είναι οι προθέσεις των ισχυρών να επιτεθούν στις χώρες με ορυκτό πλούτο και να τους κλέψουν το πετρέλαιο.    Της μαθήτριας Ε.Γ